|
KEZDŐLAP
BEKÖSZÖNTŐ
PROGRAM
ELŐADÓK
ELŐZMÉNYEK
KÉPEK
KAPCSOLÓDÓ
LINKEK
HASZNOS
RÁDIÓREKLÁM
HONLAP
2005
HONLAP
2004
HONLAP
2003
;
|
|
|
K
i k e z e k a z e m b e r e k ?
3T
csoport A
3T csoport / Kukár István, Novák Attila, Szuhaj György/ 2002 óta működik
művészeti csoportként. Elsősorban a kortárs képzőművészet, ezenbelül is
a performance megismertetése, elfogadtatása a céljuk. Mivel mind a hárman
Budapesttől távol, Békés megyében élnek és tanítanak, érzik azt az űrt
ami körülveszi az újabb kifejezési módokat.
Többekközött építettek már utat a Fekete-körös mélyére, próbálták megmenteni
a művészetet a hólyagfejűektől, partra vetett halként vergődtek a művészet
nélküli világban, lelopták a tüzet az égről, majd visszajuttatták oda,
építettek "emlékművet" homokzsákból az árvízi védekezőknek.
Mind Szarvason, mind Budapesten nagysikerű kiállításon a legkülönbözőbb
technikák gazdag tárházával mutatták be egy állat (disznó) szociológiai
jelenlétével a múlt a jelen és a jövő összefüggéseit.
Bátran nyúlnak a legkülönbözőbb anyagokhoz, a minél teljesebb kifejezés
érdekében.
Another
Way A banda 2002-ben alakult a vésztői Másik Oldal nevű csapatból,
ahol Gida [gitár, ének - jelenleg basszusgitár] és Tomi [dob - jelenleg
ének] már együtt zenéltek. Hozzájuk csatlakozott Tomi [basszus - jelenleg
gitár], és felvették az Another Way nevet. Számtalan koncert következett
- neves bandák társaságában :) A banda gyors, lényegretörő hardcorepunk
zenét játszik. 2002 decemberében felvettük első anyagunkat, az a cime,
hogy Az Ég Nem Ott Kezdődik, Ahol A Felhőket Látod. Rákerültünk egy 3way
split anyagra is, ahol a litván Hope Dies Last és a tapolcai Iszonyat
mellett a mi négy számunk is szerepel. 2004 januárban felvettük a második
anyagot is,amely az olasz Ingegnoval közös anyagon jelent meg a NemArt
gondozásában. 2004ben egy rövidebb szünetet tartott a zenekar, azonban
az év elejétől négytagúra bővülve [Bandi - dob] újra aktívak vagyunk és
koncertezünk ahol csak tudunk. Ha szeretnél valamelyik anyagból egy példányt,
akkor a zenekar honlapján megtalálod a cimünket, de a koncerteken is hozzá
lehet jutni, sőt az összes szám letölthető a weblapról. Szivesen megyünk
bárhová játszani, úgyhogy ha bulit szervezel, akkor azonnal szólj! A zenénket
annak ajánljuk, akik nyitottak a durva zenékre, szeretik a HC-t, nem riadnak
vissza egy kis grindcore-tól, sőt néhány dallamosabb résztől sem. ;)
Ági
50 - Kontroll-válogatás koncertek
Újra megjelenik az "Ezerkilencszáznyolcvanhárom"
A Kontroll Csoport 25 éves az idén. Először1980-81 szilveszterén az első
Kontroll Csoport koncerten az alapítótagok előadásában hallhatta Wahorn
András (ex A.E. Bizottság) pomázi házának fészerében a szilveszteri házibuli
közönsége az Ős-Kontroll dalokat. Az Ős-Kontroll tagjai Hajnóczy Csaba,
Kistamás Laci, Bárdos Deák Ági, Hajnóczy Árpád és Iványi Norbi (aki sajnos
néhány éve tragikus körülmények közt elhunyt) voltak.
Az Ős-Kontroll - mely rövid időn belül Farkas
Zoltán basszusgitárossal bővült, mentesítve Hajnóczy Árpádot a basszus
gitározás és a szaxofonozás kettős feladata alól - Müller Péter (akkor
még nem sziámi) belépéséig létezett. A Kontroll Csoport tehát 1981-ben
vált azzá, amely formában később ismertté és népszerűvé lett. Ekkor a
doboknál már Lehoczki Karcsi ült, s a fúvósszekciót Ujvári János erősítette.
Mivel
ebben az évben Bárdos Deák Ági jeles évfordulót ünnepel, megkapta a Kontroll
Csoport két másik énekesétől Kistamás Lacitól és Müller Pétertől - mint
a mesében - ajándékba a dalokat. Így lett ennek a programnak a címkéje
az ÁGI 50 , bár Újvári János is az idén ünnepli félévszázados szülinapját.
A dalok a régiek, a zenészek ugyanazok,
de a félreértések eloszlatása végett szeretnénk kijelenteni: a mostani
formáció NEM a Kontroll csoport! Az ifjabb generáció jobb, ha tudja: jelen
esetben - mint ahogy a Gödör klubban március 14-én is tette - Bárdos Deák
Ágnes áll frontemberként a zenekar élén, de ez nem volt mindig így.
Bárdos Deák Ági 50 éves - és a Kontroll
Csoport 25 éves -jubileumára szánjuk többek közt ezt a néhány koncertet,
amellyel idén a közönség elé állunk.
Az évforduló alkalmából újra megjelenik
a Kontroll Csoport eddig egyetlen stúdió felvétele az "Ezerkilencszáznyolcvanhárom".
Az egykor dupla CD 79 percnyi zenei anyaga ma már egy CD-re is felfér,
s a borító füzet archív fotóinak nagyrésze eddig seholsem volt látható.
Rövidesen pedig elindul az együttes dokumentatív weboldala: a www.kontroll-csoport.hu
is.
Csókolom
Beindult koncert, mindenki táncol, a színpadon a Csókolom. Tánczene,
rock and roll, tangó, reggae, szerelmes dalok...
Dj
Joezz! Kb 10 éve játszok
lemezeket bulikban. Még a 90es évek közepén az acid és a drum and bass
adta a kezdeti lökést, mára kitágult ez a tér és idő. Jelenleg a Narancs
klubban népszerű pop-rock bulit tartok hugommal péntek esténként. Egyéb
helyeken és eseményeken inkább réteges zenéket, jazzt, ethnot, triphopot
vagy éppen kisérleti zajzenét szeretek lejátszani. Itt a populárisabb
és az alternatívabb műfajok közt egyensúlyozva próbálok majd tologatni.
Dreamsonic
Még az ősidőkben Oláh Szabolcs és Kiss László néhány év próbálkozás (HIN)
után a gyulai Álomhatár zenekar alapításába fogott (Oláh Sz. - gitár,
ének; Kiss L. - basszusgitár; Nagy Ferenc - dob), amely 2000-ben befejezte
működését, ugyanis progresszív, melankolikus, középtempós, "alteros"
műfaját tekintve életképtelennek bizonyult az ezredfordulón (is). A srácok
belefáradtak abba is, hogy a dobosok szinte váltófutásszerűen adták át
egymásnak az ütőt.
A dobos nélkül maradt két tag megunta a sikertelenséget és a szintén gyulai,
lényegesen populárisabb stílusú Ginsonic zenekar által (Baracsi István
- gitár, ének; Oláh Sz. - gitár; Kiss L. - bass.; Hőgyes Elek - dob) keresett
menedéket a kiégés elől. A dobosok itt is sűrűn váltogatták egymást ("tradíció"!),
de a vég 2004-ben érte a Ginsonic több-kevesebb sikerrel szegélyezett
útját, mikor az együttesből kilépett az énekes/gitáros. (Eközben az eredeti
szerzőpáros, Laci és Szabi a Felföldi Ferenc által rendezett darab, a
"Nyílt tengeren" betétdalát írta, amiből később kialakult az
első Dreamsonic szám, a "Hajnali emlék".)
A megmaradt tagokból alapítódott a Dreamsonic 2004. ősze elején, a tényleges
kezdet azonban október 28.-án történt meg, teljes holdfogyatkozáskor.
A koncepció: lélekre és testre is ható: mély mondanivalójú, de mégis táncolható,
pörgős zene (a név eredete: Álomhatár+Ginsonic).
Oláh Sz. keresgélése folytán a kötelező billentyű-köröket Kovács Pál (Békéscsaba)
kezdte el róni, majd természetesen, ahogy már megszokott, korai váltás
történt a dobok mögött: Elektől Kulcsár Krisztián (Tótkomlós) vette át
a takkot. A group januártól - addig csabai próbatermüket építették, többnyire
éjjel - próbál aktívan. Kicsivel később csatlakozott Bohus Péter Pál (Békéscsaba),
aki az ütős-szekción erősíti tovább a sound-ot. Ennek utána, majd' pont
egy évvel, hosszas keresgélés után csatlakozott a hatodik: Séllei József
flótásember. (A zenekar tagjai keresztények, talán nem véletlenül...)
Első fellépésüket (mely nem tekinthető debütálásnak) február elején, a
szökőár-károsultak javára történő rock-esten követték el, alig negyed
órában. "Igazi" debütálásuk kb. egy évvel (2006), néhány számmal,
sok stúdiózással és próbával később tervezetett meg.
Az eredeti, teljes felállás:
Oláh Szabolcs - gitár, egyéb
Kovács Pál - billentyűk, kütyük
Séllei József - fuvola, flóta, furulyák
Kiss László - basszusgitár
Kulcsár Krisztián - dob
Bohus Péter Pál - percussion
EFZÁMBÓ
HAPPY BAND A zenekar efZámbó István megfogalmazásában:
"Tudatmódosítószertelen őserős katasztrófazenekar"
1950 január 3-án született Salgótarjánban.
A képzőművészettel gyerekkora óta foglalkozik rendszeresen. Autodidakta,
társművészetekkel is kisérletező művész.
A szentendrei Vajda Lajos Stúdió, a Bizottság együttes, a Happy Dead Band
egyik alapitója, 1976 óta a Művészeti Alap és a Képzoművész Szövetség
tagja. 1983-ig a Fiatal Képzömuvészek Stúdiójának is a tagja volt. Művei
megtalálhatók magán és közgyűjteményekben, kül és belföldön. / Magyar
Nemzeti Galéria kortátrs gyűjtemény, Ludwig gyüjtemény Aachen Németország,
Vasteros Konst halle Svédország, Nünberg Stadt Muzeúm Grafikai Gyüjtemény
Szentendrei Ferenczi Múzeum, Székesfehérvár István Király Múzeum, Kaposvár
Rippl-Rónai Múzeum stb.
Fontosabb egyéni kiállításai: 1987. Xantusz
János Múzeum, Győr. 1990. Konst Halle Södertelje, Sveden. Istvan Király
Múzeum, Székesfehérvár. 1992. Salgótarjáni Rajz Biennále, Nógrádi Történeti
Múzeum. 1996. Művésztelepi Galéria. Szentendre. 2000. Erdész Galéria,
Szentendre. 2001. Galéria 1900. Budapest Galéria (3 Karma). 2003. Párizs
Gallery Escape Cinko
Díjak: 1990. Képzo-és Iparművész
Szövetség díja, V. Országos Rajzbienálé, Salgótarján, 1990. XX. Salgótarjáni
Tavaszi Tárlat. Salgótarján Város Tanács díja. 1996. Magyar Alkotóművészek
Egyesülete Képzoművészeti Tagozat díja. VIII. Országos Rajzbienálé Salgótarján.
1997. Művelodési és Közoktatási Minisztérium festészeti díja. Budapest
Vigadó Galéria Fehér képek kiállításán. 2000. Magyar Köztársaság Érdemes
Muvésze díj. Szentendrén él.


Kanada
Káosz 1997 ben kerültem a Tilos
Rádióba, innentől kezdve a tudatos zenei válogatásnak szentelem időm jelentős
részét. Hívhatjuk DJ-zésnek is. Elsosorban a nem fosodorba tartozó zenék
értékmentésére szakosodtam, kiemelt zenei területeim a 60-70-es évek fekete
inspirációjú zenéi és az ezekből később újraértelmezett darabo ( értsd
: Jazz-Funk-Soul-Beat-Reggae és ezek modern értelmezései: Hiphop-Jungle-Break-Ragga)
Mára a magyar 60-as évek, elsősorban kislemeztermését szelektálom a folyamatos
ismeretlen darabok újrafelfedezésével, bizonyítván, hogy, egy jó ütem,
vagy jó groovy zene nincs időhöz kötve, csupán tálalás kérdése. Azaz szettjeimben
mindezeket a felsorolt zenéket érintem kortól és stílustól függetlenül,
a jókedv és tánc kedvéért. Hallgass rám!
Mondo
A tavalyi fellépés óta jelentősen kibővült repertoárral jelentkezik a
Mondo. A koncepció ugyanaz: a népi és az elektronikus zene elegyítése;
a világ muzsikáinak megszólaltatása - különös tekintettel a magyar népzenére
- nem mindennapi hangszerekkel (csak néhány példa: szitár, didjeridoo,
kalimba, torokének). A néha kicsit improvizatív, de egyébként kidolgozott
nóták témái közt újdonságként jelent meg a balkáni népzenéből ismert páratlan
ritmika egy-egy dalban, és az egyébként sem szegényes hangszerpark is
bővült néhány zeneszerszámmal az előző Csalánleves óta.
Az itt-ott meditálós, néha pedig táncos, vagy éppen utazós muzsikát nemcsak
a népzenét kedvelőknek érdemes meghallgatni, hanem azoknak is, akik szertik
azt az érdekes hangzásvilágot, amit az egymástól távol álló dolgok összekapcsolása
teremt meg.
Negative
Illusions A Negative Illusions banda 2002-ben alakult meg,
Nagy Dániel (vokál) és Simon István (dob, vokál) ötleteként. Simon István
csoportársa volt Sajti Csaba (gitár), akinek szolt és csatlakozott a bandához.
Az első évet ezzel a felállással húztuk le, és Dani akkor még basszozott,
illetve "hörgött". István dobolt, akkor még nem vállalt énekes
szerepet, Csabi pedig egyedül töltötte be a gitáros szerepét.
Puj Tivadar (bassz) 2003-ban csatlakozott
mint másod gitár, így húztuk egészen 2005 márciusáig, amikor pedig Ritter
Tamással (gitár) beszéltünk egy pénteki lazulós estén a Rock Caféban.
Az ő csatlakozása hozta meg a változást a bandában, akkor alakult ki a
jelenlegi felállás. Az első demo felvétele a nyáron junius közepén kezdődött
el, igy belelátásunk lett külső szemmel abba amit csinálunk.
Az első koncertünk egy karácsonyi rendezvényen
volt december 16.án, ahol egy szintén iskolai punk rock bandával a "Visszabüfögött
Tökfőzelék"-kel léptünk fel. További terveink közt szerepel fesztiválokon,
illetve nagyobb városokban és klubbokban fellépni, megmutatni magunkat
a nagyérdemű előtt.
Stílusban, a metalcore vonalat követjük,
amiből több együttes volt hatással ránk, mint például az As I Lay Dying,
Killswitch Engage, It Dies Today, amikből a dallamos riffek, a dinamikus
energikus hangzás és a vokál volt hatással a zenénkre.
További terveink folyamatosan bővülnek és majd meglátjuk, hogy mit hoz
a jövő!
NOMADA
Az öttagú Nomada zenekart 2003-ban alapította a roma származású énekes-gitáros
Balogh Gusztáv. A Nomada a magyarországi cigány zenei hagyományból merít,
azonban teljesen egyedi hangzású zenét hoz létre a különféle stílusok
elegyítésével. Dalaiban szinte mindig érezhető a négynegyedes esztam ,
melyet a kanna, a szájbőgő és a ritmusgitár teremt meg. A cigány ének-
és ritmusvilágot a dob és a basszusgitár groove-jai tovább gazdagítják,
színesítik, azonban a szólisztikus hangszerek, a tangóharmonika és a hegedű
által teljesedik ki az a speciális hangzás, melybe a cigány folklór mellett
számtalan egyéb népzenei stílus (latin, spanyol, arab, szerb) is beleolvadt.
http://www.nomada.hu/
NOVOTNY
TIHAMÉR művészeti író, szerkesztő - 1979-ben jelent meg első
írása a Művészet folyóiratban, azóta rendszeresen publikál.
1984-ben végzett az ELTE Bölcsészettudományi Karának népművelés-történelem
szakán.
1985. október 15-től - 1998. január 31-ig a Pest Megyei Múzeumok Igazgatóságának
/Szentendre, Ferenczy Múzeum/ munkatársaként dolgozott, kezdetben helytörténész,
majd 1988-tól művészettörténész-muzeológus beosztásban. 1987-ben a Képzőművészeti
Alaptól féléves művészeti írói ösztöndíjat, 1988-ban az Eötvös József
Alapítványtól a Marosvásárhelyi Műhely (MAMŰ) tevékenységét feldolgozandó
és dokumentálandó kutatási ösztöndíjat, 1989-ben a Művelődési és Közoktatási
Minisztériumtól nívójutalmat kapott. 1991-ben egyik alapító tagja a Budaörsön
újjáalakuló MAMŰ-nek, azaz a MA(születő) MŰ(vek) Társaságnak. (Az egyesület
székhelye 1994-től Budapesten található.) 1993-94-ben részt vett az ELTE
Művészettörténeti Tanszék a '80-as éveket kutató OTKA-programjában. 1994-2002
között egyik aktív szervezője a Vajda Lajos Stúdió Kulturális Egyesület
rendezvényeinek. 1997-ben szakmai és művészeti érdemeiért Vác város Neufeld
Anna Emlékdíját kapta. 1997. június 16-tól - 1999. december 31-ig a Magyar
Televízió Vizuális Művészetek Szerkesztőségénél dolgozott. 1998-2001-ben
külsős szerzőként részt vesz a Kortárs Magyar Művészeti Lexikon címszavainak
írásában. 2000. január 2-től - december 26-ig munkanélküli ellátásban
részesült. 2001. február 1-től - július 15-ig a szentendrei MűvészetMalom
és Teátrum képzőművészeti vezetője. 2001. július 16-tól szabadfoglalkozású
művészeti író, szerkesztő. 2002-től a Muravidék Baráti Kör Kulturális
Egyesület, 2003-tól a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének és
a Képzőművészek Batthyány Körének a tagja. 2004-től a Muravidék kulturális
folyóirat társszerkesztője.
Kiállításokat szervez, rendez és nyit meg,
művészeti eseményeket dokumentál, cikkeket, tanulmányokat, esszéket, könyveket
ír, szerkesztői tevékenységet is folytat. Kutatási területe a kortárs
és a XX. századi képzőművészet.
Fontosabb könyvei, szerkesztett kiadványai:
Első világháborús katonaemlékek antropológiai és művészetszociológiai
vizsgálata, Múzsák Közművelődési Kiadó, 1987; Pontos Időrendben - Sorsfürkésző
írott azonosulási kísérletek a képzőművészet világából (Válogatás), VLS
Kulturális Egyesület, 1998; Bukta Imre, Új Művészet Könyvek 10, 1998,
(Bán Andrással); Aknay János, Szentendre, 2000; A szentendrei Vajda Lajos
Stúdió (Antológia) /Wehner Tiborral/, Szentendre, 2000; A szentendrei
Vajda Lajos Stúdió: 1972-2002 (Dokumentum- és szöveggyűjtemény), Szentendre,
2002; Aknay János - Angyalos könyv, Szentendre, 2004; Szétguruló üveggolyókban
- Tanulmányok, esszék, művészportrék, kiállítás-megnyitók, beszélgetések
a vizuális kultúra és a kortárs képzőművészet tárgyköréből (1979-2004),
Szentendre, 2004; A Dunaharaszti Baktay Ervin Kortárs Képzőművészeti Gyűjtemény,
Dunaharaszti, 2006, (előkészületben); 10 + 2 éves a Patak Csoport, 2006,
(előkészületben).


SŐRÉS ZSOLT
"SHAPESHIFTING" - SŐRÉS ZSOLT KONCERTJE LÁTHATATLAN NÉMAFILMEKRE
Zene: SŐRÉS ZSOLT - mélyhegedű, egyedi készítésű hangszerek, elektronika,
rádió, mikrofonok, cin stb.

Stylaw
zenekar A Stylaw zenekar 2004 szeptemberében indult 5 taggal:
Földesi Mátyás-dob, Müller Attila- szaxofon, Nagy László- basszusgitár,
Csépai Gábor- mc,
Árvai Olivér- gitár. Zenéjük lendületes, új stílusú zene,
rock-funky-ska elemekkel.A 2005-ös Jim Beam Tehetségvadászat 3. helyezette,
egyben különdíjas zenekara, egy Tama Rockstar dobfelszerelés nyertese.
2005
szeptemberétől kezdve 16 saját számmal koncertezik a zenekar leginkább
pesti klubokban(szinte az összes közkedvelt szórakozóhelyen), de az ország
szinte minden pontját bejárták már nyomot hagyva maguk után. A honlap
elkészítése után- www.stylaw.hu- sok időt fordítottak a nagylemezre, ami
november végén kerül a boltokba Stylaw-Exodus címen. Videoklip is készült
2006 nyarán Come to my Babylon címmel, ami hamarosan a hazai zenecsatornán
lesz látható.
Ván
Hajnalka: Jankay Tibor
művészete, Kortárs Galéria, Művészetek Háza Békéscsabán - 2005-ben végeztem
az Eötvös Loránd Tudományegyetem művészettörténet szakán. Utána az Antik
Zsolvay nevű kerámiagalériában, majd az Ernst Múzeumban helyezkedtem el
Budapesten. 2006 áprilisától vagyok a Jankay Gyűjtemény és Kortárs Galéria
művészettörténésze.
Az előadásom elsősorban Jankay Tiborról szól, a békéscsabai születésű
képzőművészről, aki 1948-tól élt Los Angelesben, és 1994-ben bekövetkezett
halálakor Békéscsaba városára hagyta hagyatékát. Kalandos életét, művészetét,
alkotásaival illusztrálva mutatom be, valamint gazdag gyűjteményéből is
vetítek néhányat.
Ezután a Kortárs Galéria, és a még csak terv formájában létező Művészetek
Háza nevű projekt kerül sorra, teljessé téve a Jankay művészetével kapcsolatos
múlt-jelen-jövő láncolatát.
CSALÁNEVŐK
URBANIZÁCIÓS TÖREKVÉSEI, ELSŐ KÉTNAPOS INVÁZIÓ!
|